Kompozisyon

Borç harç aldığı 2.el arabayla kaza yapmıştı, şükür kendisinde bişi yok ama öndeki araca vurunca acemilikten %100 suç ile yedi trafik cezasını... Kafasında da ''ee evden kavga ederek çıkarsan işin gücün rast gitmez... Mobilya taksitlerini bitirmeden de araba benim neyime... ama doğacak bebek için de araba şart... yoksa acil bişi olsa hastaneye kim götürürdü bu yeni atandığım memlekette; üstelik de kimseleri tanımazken'' cümleleri pır pır uçuyo...

Offf olamaz derse yine gecikti... Üstelik tek geciken o deil; ama müdüre yakalanan hep o... ''stajyer öğretmen okula yarım saat erken gelir yarım saat geç gider''... bunu bırak geç kalmakla mimli... İşin kötüsü araba da bağlı ''kaza yaptım ''dese müdür hiç inanmaz ortada somut delil yok...


Ohhh kimsecikler yok... sınıfın kapısına doğru sessiz adımlarla ilerledi ama bir ses:''Ahmet Bey odama kadar gelir misiniz''.........


Yedi bi güzel fırçayı Ahmet... niye savunmaz ki insan kendini... Savunulacak hal mi kalmış... araba gitmiş; gırtlaktaki borcun üstüne de bu ceza hiç iyi gitmemiş... Bu fırça ne ki...


Sonunda sınıfın kapısına gelebilmişti Ahmet... Şöyle bir silkindi:


''Evet çocuklar bugünkü dersimizde kompozisyon yazacağız... Konu şu: 'Farzedin ki; evi ile sorunları olan; ekonomik problem yaşayan ve üstelik de okul müdürü tarafından horgörülen bir öğretmensiniz ve ders anlatmanız gerek; öğrencilere karşı sorumlulukarınız var. Bütün dertlerinizi sınıf kapısından dışarıda tutan bir öğretmen nasıl olabilirsiniz...' Size verilen bu bilgiler doğrultusunda serbest teknik kullanarak bir kompozisyon yazın...'' dedi ve bekledi, gelecek cevaplar belki onun işine yarabilirdi... Ne de olsa stajyer öğretmendi ve öğrenecek daha çok şeyi vardı....


(Bu kısa hikayede yer alan kişi ve kişiler tamamen hayal ürünüdür ve telif hakkı ise çalıkuşuna aittir...)

13 yorum:

    Öğrenecek çok şeyim var benim de; tüm dertlerimi ardımda bırakmak istiyorum artık..

    Kompozisyonlardan çıkacak cevaplardan hiç değilse biri, benim de işime yarar mı acaba?

    Bekleyelim..

    -mka-

     

    bazen onlara ders verirken onun büyümüş de küçülmüş halleri çok şey öğretiyor...

    ve dertler kaldı sanıyorsun arkada ama hatırlatan bişiler hep oluyo...

    çok çok az hatırlamak ve bi gün unutmak ümidiyle...

     

    Bende merak ediyorum.Çocuklardan gelecek cevapları.bazen onlar büyüklerden daha mantıklı, daha güzel fikirler sunabiliyorlar.çok keyifle okudum ve merakla bekliyorum devamını canım.sevgiler.

     

    çocuklar gibi hassas bir nokta olduğu için öğretmenlikte bu durum biraz daha önemli ve dikkatli olunmasını gerektiren bir şekilde öne çıkıyor ama aslında hepimiz aynı değil miyiz...uğraşılan bir sürü problemden sıyrılıp işimizi iyi yapmak bunları kimseye ve de işimize yansıtmamak için uğraşıyoruz önce. sonra aynı özeni işten çıkıp da evimize vardığımızda evdekilere iş sıkıntılarımızı yansıtmama anlamında göstermeye çalışıyoruz. ve hayat bu şekilde devam edip gidiyor işte...

     

    Ne güzel yazıyorsun. Alkışşşş

     

    bakalım mehapcım bekleyelim..
    sevgiler

     

    beenmaya: yorumunu okurken gayrıihtiyari canlandı gözümde... ve karıştırmamak zorundasın verim alabilmek için yaptığın işten ve mutlu olabilmek için evinde...

     

    flame saol adaşım...

     

    Selam canım,bende çok merak ettimcevapları. İlginç cevaplar geleceğine eminim. Birbirinden farklı olacağı kesin.
    Bekliyorum.

     

    çiçeğim aslında hikaye bu bekleyişle bitmişti ama bakalım...

     

    Güzel olmuş yazı, ben çok sevdim :) okuduuum ve çıkıyorum:)

     

    Mimledim seni canım.Öpüldün.

     

    Primarima saolasın cnm öpüldün...

    çiçeğim saolasın hemen yazıyorum...

     

Blogger Templates by Blog Forum