Bugün çok şükür mutlu bir günü yaşıyorum... İnsan verimli olunca kendini iyi hissediyor... Bugün çok faydalı bir kaç iş yaptım... Yeni bir yemek denedim "Patlıcan Kebabı"... Eşim de beğendi... Tabi O beğenince ben de çok mutlu oldum...

Diğer faydalı iş ise su ısıtıcımı temizlemekti... Bayağı kireçlenmişti; sabahları vakit az olduğu için çayın suyunu ısıtıcıda kaynatıyordum... Ama artık çayın tadını bozmuştu... Sirke ile temizlediklerini söylemişlerdi arkadaşlar ama cesaret edemiyordum... ve bugün denedim... Yarım litreden biraz az sirkeyi koydum ısıtıcıya; yarım litreye de üstüne su ekleyerek tamamladım, bi kaç kez kaynattım... Sirke baya bir köpürdü kaynayınca ... sonra bir güzel yıkadım içini... Şimdi ışıl ışıl tabanı ısıtıcımın...

Diğer faydalı işim ise yeni iki tane kavram öğrenmek oldu... Hep duyardım ama ne olduklarını bilmezdim... "Suizan ve hüsnüzan" ( http://www.dinimizislam.com/ )

Suizan(sû-i zann), birinin kötü bir iş yaptığını zannetmektir. Kalbe gelen kötü düşünce, o hâliyle suizan olmaz. Kalbin o tarafa kayması yani zannetmek suizan olur. Mesela birisinde bir kalem görünce, (acaba bu kalemi çalmış olabilir mi) diye sadece düşünmek suizan olmaz. Ama (çalmış olabilir) diye zannetmek suizan olur.

Hüsnüzan(hüsn-i zann) ise iyiye yormaktır, hakkında emin olmadığımız işlerde güzeli düşünmektir...

Psikologlar ; kişisel gelişim kitapları aslında hep demez mi, olumlu düşünmeyi, önyargılı olmamayı... Demek ki tam yaşandığında İslam;bireyler mutlu, huzurlu, başarılı oluyor...


Ben parolamı buldum, sizlere ise güzel günler dileklerimle...

6 yorum:

    canım çok faydalı bilgiler bunlar.benimde işime yarayacak.malum ankara nın suyu bozulmuştu benimde ısıtıcım inanılmaz kireçlenmişti.kimyasal şeylerede güvenemiyordum.bu sirke olayını mutlaka deneyeceğim.dini bilgi de güzel.verdiğin linkten yarın detaylı okuyayım.sevgilerimle.

     

    mutlaka dene memnun olacaksın... sadece evin biraz sirke kokacak... :)

     

    Seviyorum böyle püf noktalarını..:))

     

    sevindim...

     
    On 9 Mayıs 2009 08:43 ... dedi ki...

    Acizane tevsiyem, şehir şebeke suyunu kesinlikle ne yemekler de ne de içme suyu olarak kullanmamanız kardeşim..

    Uzun vadede içerisine güya mecburiyiz gibisinden kattıkları klorlamanın beyne ve vücut sistemine dehşet zararları var..

    Zaten avrupada yasaktır şebeke suyunun klorlanması..!

    Peki sudaki mikrobun ölmesine çare ne klor yasak ise..?

    Avrupada belediyecilik anlayışı insan sağlığı üzerine kuruludur..Belediyelerin tamamen tabii sistemlerle şebeke suyunu arıtarak şehre vermesi mecburidir..

    Bildiğim bizde Bursa belediyesinde aynı sistem var..Sudaki mikroba çok fazla hassas olan Japon balıklarıyla son denemeyi yapıp sonra şehre pompalanıyor su..

    Aslında AB ödevlerimizde bu arıtma sistemlerinin de bir an evvel kurulması var, ama işte biz herşey gibi bunu da ülke olarak ciddiye almayıp lakayd kalıyoruz..

    En azından belediyelere bu konuda baskı yapabiliriz kendi çapımızda dilekçelerle..

    Yoksa ciddi manada ilerki yıllarda sırf şebeke suları yüzünden beyin tümörü vakaları daha da yaygınlaşacak..

    Belki 3 kuruş fazla harcarız damacana suyuna ama en azından
    ne ısıtıcımız ne de vücut sistemimiz zarar görmez..(=

     
    On 18 Mart 2016 07:49 面具 dedi ki...

    a片手機看到飽
    a片免費看看到飽
    做愛a片直播網
    a片下載網路電視
    日本a片直播線上看
    av女優手機看到飽
    色情手機看到飽
    18成人網站手機看到飽
    視訊聊天室手機看到飽
    情趣用品手機看到飽
    a漫h漫手機看到飽
    色情性愛光碟手機看到飽
    sex手機看到飽
    做愛手機看到飽
    成人影城手機看到飽
    情色貼圖手機看到飽
    情色手機看到飽
    色情網站手機看到飽

     

Blogger Templates by Blog Forum