ELEŞTİRİ


Eleştiriye ne kadar açığız? Buna özeleştiri ve kendi eleştirini duymak da dahil.


Bence özeleştiri sanki biraz daha kolay, hatanı anlayıp kendini haksız görebilmen biraz daha dayanılabilir; ancak eleştiri ortamını hazırlayıp da bu eleştirileri dinlerken kendinizi bir düşünün... Ne hissedersiniz? Duymak istemediğiniz ; aslında sizin de farkında olduğunuz şeyleri karşı taraftan dinlerken , o sizi yerden yere vururken ama kibar bir dille, çektiğiniz ızdırap mı, kabul mü? Hani size hakaret etse karşılığını verirsiniz, işin kötüsü eleştirilmeyi siz istediniz...


Kabullenmek ne kadar zor değil mi başkasından duyduğunuz hatanızı... Siz hatanızı farketseniz, ve düzeltmeye çalışsanız, öyle gurur duyarsınız ki kendinizle; çünkü bunun kişisel gelişimde önemli bir adım olduğunu bilirsiniz. Ama "Bir başkası tarafından eleştirilmeye hazırım" derken kendinize öyle güvenir ve kendinizi öyle mükemmel sanırsınız ki, hatanızı anlarken bile gururdan yine kendinize kızar, "niye ben daha önce düşünemedim" dersiniz... ve ister istemez sizi eleştiren kişiye tuhaf duygular beslersiniz ve bunlar hiç de iyi niyetli hisler değildir.


Aslında olayı çok da abartıp dramatize etmenin mantığı yok, eleştiri duymaya dayanamıyor ama duymak da gerekli diyorsanız, içiniz acıya acıya dinleyin, hemen savunma moduna girmeyin; karşı tarafın cevabı şipşak gelir, "eEleştirilmek istemiyorsan niye fikrimi soruyorsun?" ve haklıdır karşı taraf... ee sonra... Sonra midenizin acısı geçince "İnsanoğluyuz herkes hata yapar, elimden gelenler nedir, gelmeyenler nedir bu durumu düzeltme adına" diye bir düşünün. Hemen karamsar olup da oldu bittiye getirmeyin. Ya da hiç eleştiri ortamı oluşturmayın... Mide sancınızla alakalı. :)

3 yorum:

    Haklısın, beni eleştirdikleri zaman canım acıyor ama genede dinlemek istiyorum, fikirlerini alıyorum. Sonra da kırılıyorum. Kendimi geliştirmeliyim sanırım :) Sevgiler

     

    ben aynı durumdayım... :(

     
    On 18 Mart 2016 07:46 面具 dedi ki...

    a片手機看到飽
    a片免費看看到飽
    做愛a片直播網
    a片下載網路電視
    日本a片直播線上看
    av女優手機看到飽
    色情手機看到飽
    18成人網站手機看到飽
    視訊聊天室手機看到飽
    情趣用品手機看到飽
    a漫h漫手機看到飽
    色情性愛光碟手機看到飽
    sex手機看到飽
    做愛手機看到飽
    成人影城手機看到飽
    情色貼圖手機看到飽
    情色手機看到飽
    色情網站手機看到飽

     

Blogger Templates by Blog Forum