abdülsamed'in suçu ne?

Henüz 50 yaşına basalı iki gün olmuştu, emeklisine 12 sene kalmış, kızını gelin etmiş, oğlunu askere göndermiş, küçük oğlu kpss'den kopya çekmeden 98 ile atanmıştı, Urfa Siverek'e... Torunu olmuş, adı Abdülsamed değil Berkcan konmuş, eşi menopoza girmiş, babasını kaymetmiş, annesi ise alzaymır olmuştu: Kendisini bi tanıyor, bağrına basıyor;  bi tanımıyor "eşşolu bileziklerim nerde pis hırsız" diye kovalıyordu...

Bulunduğu ilçeye hala BİM açılmamış, mahalle bakkalından kazık yemekten ve veresiyeden de vazgeçememişti... Arabası vardı, ehliyeti de vardı, ama korkaktı arabasıyla trafiğe çıkamazdı, oğlu gelse de Şerafettin Amca'lara götürseydi diye beklerdi... Evi de vardı, üstelik asansörlüydü ama apartmanın aidatı 250 liraydı...

İş yerinde hala müdür olamamış, üstelikte yaşça küçük amirinden fırça yemişti... Evden işe işten eve, arada çay ocağına takılır, babası çoban diye kendisiyle dalga geçen arkadaşlarına cevap veremediği için, içi içini yerdi, ve "ana hep sen bizi böyle ezik yetiştirdin" diye söylene söylene evin yolunu tutardı... Evde menopozun etkisiyle, kan ter içinde kalmış karısı, yine kapıyı pencereyi açmış, ortalıkta dolanırken "nerde kaldın samed? saat kaç oldu? çöpleri kapıcı toplamadı, akşama da misafir var, aradım pide yaptır diyecektim açmadın dın dın..." diye devam ederkeeeen olan olmuştu... Hayatında hiç kimseye bir fiske bile sesini yükseltmeyen Abdülsamed, " yeteeer hanıııııımm" diye bağırmış  ve maalesef Abdülsamed antropoza  girmişti.

PEKİ SORUYORUM SİZE ABDÜLSAMED'İN SUÇU NEYDİ?

4 yorum:

    Bayramınız mübarek olsun..

     

    SİZİN DE MÜBAREK OLSUN

     

    TC de buna benzer çok yaşam var ya :) Biraz güldüm, biraz hüzünlendim. Zira ben de ileriki yaşamımda benzerlerini yaşayabilirim :))

     

    esasında yeni bir dizi var "fatmagülün suçu ne" diye, ben de fragmanından açıklamaları okudum ve bundan esinlenerek yazdım, hayatımız film gerçekten tıpkı dediğiniz gibi; kah komedi dolu, kah hüzün dolu...

     

Blogger Templates by Blog Forum