ALIŞ ALIŞ ALIŞ VERİŞ

Alışverişi kim sevmez ki...

Alışveriş ile ilgili hiç de yabancı olmadığımız terimler:

Arkadaşım almış çok beğendim ben de alacağım hangi siteden almıştır acaba.

Bu seferki alışveriş sondur son olmadığını bile bile.

Yeni aldığını göstermek için arkadaş davetlerinde boy gösterilir,

İnternetten alışverişler ise başlı başına bir parağraf alır. Korgocu arkadaşlarla kanka olunur: 'abla noldu yeni getirmiştik olmadı mı' o sorar artık sen ne dersin bilmem. İndirim bir ürünedir, farklı günlerdir hemen alman gerek sepetinden kaparlar. %50 indirim üstüne + %20 indirimi beklerken saatlerce  bilgisayar başında vaktin gider.Başına ağrılar girer, gözün kan çanağına döner, vicdanla hesaplaşma yapılır 'acaba israf mı ediyorum' ve nefis kazanır, o ürün alınır...
Bunları uzatmak hiç de zor değil.

Hep alıyoruz alıyoruz da hiç vermek aklımıza gelmiyor, acaba hangimiz sevdiğimiz bir kıyafetimizi eskimeden vermeyi başarabiliyoruz hatta evde giymeyi tercih edip vermekten vazgeçiyoruz. Zaten eskitemiyoruz ki kıyafetleri 365 güne yetecek kadar  var çünkü.Eskiden ne güzeldi bayramdan bayrama düğünden düğüne alınırdı kıyafetler, bir botun bir kabanın bir ayakkabın olurdu bunlar demirbaşlardı ve bunlar eskiyince yenisi alınırdı. Şimdiki gibi bir kıyafetin 10 değişik rengi bulunmazdı dolaplarda. Bir dolap olurdu bütün aile üyeleri ondan geçinirdi, şimdi dolabın yedi kapaklı olsa fena olmazdı deniyor.

Birilerimiz lüks içinde yaşarken birileri de ağzının suyu akarak bizlere bakıyorsa, bu işte bir yanlışlık var. Acaba bu lükslük mü lüks gibi görünmeye çalışmak mı, bu her ne ise sonucu yanlışa çıkıyor. Umarım bu yanlıştan kurtuluruz, dünya bizi ne kadar da içine alır oldu. Halbuki hepsine bu dünyada sahip olarak öbür dünyada bir şeyler istemeye hakkımız kalıyor mu acaba...


2 yorum:

    Hem çok kızıyorum bu konuda kendime hemde birilerine çok veriyorum diye sevinmelimiyim acaba ben asla eski şeylerimi veremem kimseye hep hiç giymedigim yada cok az giydigim yada alip kullanmadigim yeni duran seylerimi veririm ama genede kiziyorum kendime hergordugume sahip olmak istiyorum diye nefsim tavan yapmis aklim hep alisveriste bir turlu terbiye edemiyorum :(

     

    Verebilmek çok güzel bir meziyet bence. Verebilmen almalarını masumlaştırıyor:)
    Yine Asrı Saadeti düşününce Efendimizin hasır bir şiltede yattığı için kendisine üzülen Hz. Ömere şu sözü beni arada kendime getirir " bırak Ya Ömer dünya onların ahiret bizim olsun."

     

Blogger Templates by Blog Forum