Organik Soğanlarım

Bahar gelince doğa canlanıyor. Benim de saksılara soğan maydonoz dikme zamanım geliyor. Aslında öyle bahçe işlerini sevmem hatta çiçek bile yetiştiremem en son hediye edilen kaktüsü kurutmuştuk :(

Geçen sene bayağı bir mücadeleden sonra nisan ayında sağolsun kayınvalidem sayesinde dikebilmiştik. Ama maydonoz geç olduğu için bir iki defa yemek ancak nasip oldu. Çünkü tatil oluyor biz Ankaraya dönüyoruz.

Bu sene de iş başa düştü erken dikelim istedim ama her gün erteledik toprak getiremedi bir türlü eşim yağmur olunca ıslanıyor malum. Markette gezerken hazır toprak gördük ve hemen alıp ertesi gün diktik. Tabi saksıya ne kadar sığar bir kürek aldığımız tohumların yarısı bile bitmedi. Tohumlar arttı.

Bugün de hava çok güzel, insanlar kendini dışarıya atıyor, burası da küçük yer olunca caddede ve özellikle bir kaç tane olan piknik yerlerinde tüm tanıdıkları görebiliyoruz; eşimle ev kuşu gibiyiz pek dışarı çıkmayı sevmiyoruz. Neyse ki eşimi ikna ettim ve çıktık dışarıya, herkes dışarıda piknik yerlerini dolandık bir iki arkadaşı gördük, davetlerini geri çevirdik ve arabadan inip bir on dakika yürüdük. Allahıma şükürler olsun ne iyi geldi.

Sonra markete uğradık. Yine toprak gelmiş, toprak alıp eve döndük ben de kalan soğanlarımı bu sefer yoğurt kaplarına diktim. Yoksa tohumlukarım küflenecekti. Maddi manevi maliyeti satın almasını geçse bu soğanların ama değer mi... Ee burası küçük yer uğraşacak bir şeyler gerek bize. ( sulamaya da üşemiyor değilim)

Soğanlarımdan ve manzaradan bir kare:



0 yorum:

Blogger Templates by Blog Forum