Üslup

Doğru bir dil ile karşı tarafın kapısını aralayabilir miyiz?İstediğimizi diretmek yerine karşı tarafa da hak verip suyuna gidip yine kazanan biz olabilir miyiz? Ya karşı taraf sürekli mızmızlansa, sabır taşı çatlar sinirleniriz; ama çatlatmadan sabır taşını, onun kahrını çekip iyi bir üslup ile zafer bizimdir diyebilir miyiz?

Neden olmasın. Emeksiz yemek olmaz, zahmetsiz de zafer. Tılsım, doğru kelimelerde, sinirlere hakim olmakta ve az da sabırda.
"Adab-ı muaşeret KurAn ahlakı ve edeb- i Muhammedi*** ile olur. Bu da elinden geldiğince nahoş durumlarda bile kırıcı olmadan nazik ve edepli bir tavır ve hal dili ile mümkündür. " denilmiştir.

2 yorum:

    sevgili çalıkuşu, birkaç gün önce benzer bir durumu yaşadım çok zoruma gitti, nahoş bir durumu yani.
    bazıları bir bayanla nasıl konuşulacağını bile bilmiyor, kuralları izah etmeye çalışmanızı fırçalamak olarak algılıyor, karşılık olarak susmadım.
    doğrusunun ne olacağını hala düşünüyorum sabretmeli sineye mi çekmeli, ezdirmemeli mi? cevabını bu yazından dolayı tahmin ediyorum:) yine de soruyorum sen ne dersin?

     

    İletişim o kadar zor ki, azcık sert olsan yanlış anlaşılıyorsun, sussan da eziliyorsun., düşünerek konuşmak da bir zanaat.
    Ancak Hak Teala'nın rızası girince araya olsun varsın diyor insan ve çoğu zaman sineye çekiyor.
    Yine de susma taraftarı değilim sonra iç hesaplaşmalar oluyor kendimle; az sert olunca da Rızay-ı İlahi'yi kaybetme korkusuyla yiyorum kendimi, hızlı düşünüp doğru kelimeleri bulabilirsem ne mutlu bana...

     

Blogger Templates by Blog Forum