Miraç

Kandilimiz mübarek olsun. Şu zor günlerde duaya ihtiyacımız var. Allah Teala bulunduğumuz bu durumdan bizi en hayırlı bir şekilde çıkarsın. Amin. 

Miraç deyince aklıma hemen namaz gelir.Bundan  tam onbeş yıl önceydi, liseye yeni başladığımız sıralardı, kış vakti vakit araları dar olunca namazlarımızı eda etmede sıkıntı yaşardık, dersler 5e kadar devam eder, ikindi namazı teneffüse denk gelirdi, teneffüsler de 5 dk. idi. O zamanın şartlarında mescidimiz varken bir teneffüs sünneti diğerinde farzını kılardık. Rabbim kabul eder inş. Sonra mescitler kapatıldı bizler de yatakhanelerde yatakların üstünde kılmaya çalıştık. Sonra yatakhaneleri ders aralarında kilitlediler, bizlerde yakın camilere koştura koştura gitmeye çalıştık derslere geç kalarak. Sonra camilere gidenlerin numaralarını aldılar bizlerde evi okula yakın olan arkadaşlara sığınmaya çalıştık tabi bu ikindi namazları için geçerli olamazdı, yetişmek imkansızdı. 

Etüdlerimiz vardı, akşam ezanı etüd ziliyle aynı anda olurdu, nanazı kılıp gitmezsen çıkış zili yatsı ezanına denk gelirdi. Kılıp gitsen etüde geç kalırdın, seni kimse görmezse şanslıydın, ben de şanslılardandım, tam namaza durdum nöbetçi öğretmen yatakhaneyi boşaltıyor, beni namazda yakaladı, bekliyor ki beni teşhis etsin, numaramı alsın, listeye eklesin. Rabbim namazlarımızı kabul etsin, o gün ben selamı uzattım epey yavaş kıldım hoca sabremedi beni beklemeyi, ve yırttım. İnşaallah Rabbim de affeyler.

Biz büyüklerimiz gibi her namazımızı miracımız gibi kılamadık (!) kılamıyoruz. Duam Rabbim her namazda bize Mirac şuuru versin. Rabbim o günleri bizlere bir daha yaşatmasın. Hiç kimse kimseyi sevmek zorunda değil ama bunun sonu şiddet de olmamalı, üslubumuzu güzel kullanmalıyız. O zamanlarda bizlerin yaşadıklarını şimdi hiç bir kesmin yaşamısını istemeyiz. Biz halk olarak zaten bir arada görüşlerimiz farklı olsa da birlik içinde yaşıyoruz. Bu yaşananların bir imtihan olduğunu düşünüyorum. Rabbim bu imtihandan ülkemizin en hayırlı bir şekilde geçmesini nasip eyler inşaallah. 

Dostlar bize düşen duadır.
Dua ile , Miracımız mübarek olsun!

0 yorum:

Blogger Templates by Blog Forum