Silme Beni, Silerim Seni

Kimler arkadaşımdır: Sırrımı tutuyorsa, hem zor günümde hem de en mutlu anımda yanımdaysa, ben kaybedip o kazanınca beni teselli ediyorsa, ya da ben kazanıp o kaybedince benim adıma sevineniliyorsa, görüşü ne olursa olsun arkadaşımdır. 

Ama yaşanan son olaylarla birlikte arkadaşlık kavramı,"silme beni, silerim seni, bana arkadaşını söyle, sana kim olduğunu söyleyim" tabirleri şekline dönüşmüş. Artık seçmece arkadaşlıkların yaşandığı sosyal medyada bu, bugünlerde pek de yabancı olmadığımız bir durum haline geldi: Hele ki son bir haftadır, zıt görüşlü insanlar karşılıklı olarak arkadaş listelerinden elemeler yaptı.

Bu benim de başıma geldi. 2-3 yıl öncesine kadar aynı sofrada yemek yediğimiz hasbihal ettiğimiz arkadaşım beni facebook arkadaşlığından silmiş. İşin ilginci bu olaylar ortaya çıkınca ve benim de yeni kapalı profil resmimi görünce mi fikri değişti anlayamadım. Üstelik ben bu olaylar konusunda fikrimi ve görüşümü hiç bir sosyal medyada bildirmedim  ve memleketim için dua edenlerden olmayı tercih ettim, biliyorum ki Rabbim her şeyin en hayırlısı bilir, her işi hikmetle yapar. Ayrıca saygı sınırlarını zorlamadan herkesin ifade özgürlüğünün olması gerektiğini düşünüyorum. Açık ki, kimileri kendi gibi olmayanları dışlama yolunu tercih ediyor. Ben de başörtümle boy gösterdiğim ilk zamanlarda beni hoş karşılamayanlar oldu, dışlamaya çalışan da diyebiliriz; ama ben Allah Teala'nın emrini hür irademle yerine getirmeye çalıştığım için iyi bir şey yaptığımı düşündüm ve üzülmedim çünkü her zaman karşı çıkacak insanlar olacaktır.

Duygularıyla hareket eden bir insan olduğum için, üzüldüğüm durumları hemen eşimle paylaşırım. Bana dedi ki " ne bekliyordun, arkadaşlık, mekan değişince ortak noktalar bitince biter, unutma kardeşlik İslam'dadır, dedi. 

Evet İslam kardeşliktir, inşaallah hakiki müslümanlardan olup, kardeşçe yaşayabiliriz. Saygımızı bozmadan, ci, cu, lakapları takmadan, aynı bayrağın torunları olarak, kardeşçe yaşayan bir Türkiye'nin vatandaşları  olmalıyız biz. Bu kadar birler içinde bu silicilik niye?

0 yorum:

Blogger Templates by Blog Forum